vrijdag 13 juli 2012

Home!

Ik ben weer thuis!
Na een trip van zo'n 16 uur ben ik weer veilig op Schiphol geland.

Sinds mijn laatste berichtje heb ik ook nog genoeg beleefd in de US.
De College World Series (honkbal) zijn elk jaar in Omaha, Nebraska. Het eindtoernooi voor de beste 8 honkbal-teams vind daar elk jaar plaats. Ik ben samen met Nile naar de beslissings wedstrijd in de halve finale geweest tussen Arkansas en South-Carolina. Hele dag in Omaha verbleven, rond het stadion was genoeg te doen! Voor de wedstrijd ook nog 2 wedstrijd ballen kunnen scoren. Wedstrijd werd nipt door South-Carolina gewonnen.

Ook ben ik nog naar een MLB-wedstrijd in Kansas City geweest tussen de plaatselijke Royals en de Tampa Bay Rays. Kansas won makkelijk met 8-2. Verbleven de nacht bij familie in Topeka, Kansas.

Een paar dagen later gingen we met het vliegtuig naar San Diego. Dit zou mijn laatste week worden in Amerika! Na een goede vlucht vanuit Omaha (35+ graden), vlogen we via Denver, Colorado naar San Diego, California! Het weer is heilig daar! 20 graden, zonnetje, rustig windje af en toe wat het heel aangenaam maakt. We hadden een beach-house voor de hele familie. Het werd een geweldige week! We zijn naar Seaworld geweest, ook hebben we een oud oorlogsschip bezocht, de Midway! Ook zijn we daar naar een honkbalwedstrijd geweest tussen de San Diego Padres en de Cincinnati Reds. San Diego won in de 9e inning met een 'walk-off' single. Voor de rest heb ik vooral van het strand en het mooie weer genoten! Op onze terugreis naar Nebraska hadden we zo'n 3 uur vertraging intotaal. In plaats van rond 12 uur 's nachts thuis te komen werd het half 4 in de ochtend op zondag.

2 dagen nadat we terug waren uit San Diego moest ik Beatrice, Nebraska voorgoed verlaten. Met een volle koffer en ook nog een klein koffertje en rugzak als handbagage begon mijn lange terugreis naar het kleine kikkerlandje. Op het moment van vliegen was het 28 graden en volop zon in Omaha, Nebraska. Van Omaha naar Chicago is het zo'n uur vliegen. Na een stop van 3 uur in Chicago was het zo'n 8 uur vliegen naar Madrid. Op deze vlucht had ik avondeten en ontbijt met 2,5 - 3 uur ertussen. In die 2,5 uur heb ik zo'n 2 uur slaap kunnen pakken. De rest van de vluchten heb ik eigenlijk niet geslapen. Na aangekomen te zijn op Madrid moest ik vanaf de verste gate die ze daar hebben, door de douane, met een ondergrondse trein, naar een andere terminal. Weer alle handbagage laten scannen en zelf door de body scan. Toen heel snel rennen om mijn vlucht te halen. Aangekomen bij de gate begonnen ze net met boarden van de eerste groep. Gelukkig zat ik in de 2e waardoor ik ruim op tijd was. Het vliegtuig zat in tegenstelling tot mijn eerdere vluchten nog niet eens halfvol. Ook op deze vlucht waren we voor op schema.
Na mijn bagage van de band te hebben gehaald stond mijn familie en vrienden aan de andere kant van de douane!

Mijn jaar was geweldig en is voorbij gevlogen!

Ik weet niet wie dit allemaal gelezen hebben en het hele jaar beetje bijgehouden hebben, maar bedankt voor het lezen en ik hoop dat je het leuk vond!

Dit is mijn laatste berichtje aangezien ik weer in Nederland ben! Ik ga het normale leven weer oppakken hier!

Bedankt!

Geen opmerkingen: