donderdag 17 mei 2012

Parents in town

Druk, druk, druk. Dat is de korte samenvatting van de afgelopen weken.
Spannende honkbal wedstrijden gespeeld, en bekeken. Vooral onze eigen wedstrijden mochten er best wezen. Niet altijd met het gewenste resultaat.

School is inmiddels over. Ik heb vandaag mijn laatste dag gehad. De 'finals' zijn klaar, oftewel de eind-toetsen. Iedereen heeft hier nu 3 maanden vakantie, en ik gelukkig ook.
Met honkbal waren we helaas na het district toernooi uitgeschakeld, oftewel we kwamen te kort om ons te plaatsen voor het staat-kampioenschap. We verloren in de district-finale. Ik heb hier best veel geleerd. Elke dag trainen, 3 tot 4 wedstrijden in de week, en ook buiten honkbal om veel met de jongens van het team opgetrokken. Vooral de pitching is hier beter dan wat wij gewend zijn van 15-18 jarige jongens. Hitting is vrijwel gelijk denk ik. Ik heb hier veel opgestoken, ze hebben hier veel aandacht voor de details.

Mijn ouders en tante zijn hier nu bijna 2 weken. Zij hebben het ontzettend naar hun zin. Ze verblijven in een hotel aan de andere kant van het dorp/stadje. Ik probeerde ze een beetje bezig te houden, want ik kon eigenlijk alleen dingen met hun doen in het weekend vanwege school en honkbal trainingen. En anders was het vooral dingen bedenken waar zij eventueel met een routebeschrijving heen zouden kunnen. Soms ging ook mijn 'hostdad' mee met hen. Tot nu toe is het voor hen niet kouder dan 25 graden geweest, met heel veel zon. Ik heb ze het football-stadion (85000 toeschouwers) en basketball-stadion van de Nebraska Huskers laten zien. Ook hebben we rondleidingen gehad bij de plaatselijke bakker en radio-station. Ze hebben een rondleiding gehad op 'mijn' high-school. Ook de Homestead national monument staat hier net buiten het stadje. Omdat dat 150 jaar bestaat hebben ze de originele documenten liggen. Met 2 bewakers er 24/7 bij moet het wel belangrijk zijn denk ik... Voor de rest rijdt ik hun beetje rond, en laat ik hen al de mooie plekken zien van zuid-oost Nebraska. En ze lopen als echte toeristen rond, overal foto's van maken, aangezien ik dat niet altijd gedaan heb hier. Volgens mij stond het aantal foto's aan het begin van deze week op 1500..

Wij gaan morgen een dagje naar Omaha. Oude trein locomotieven bekijken. En vrijdagochtend gaan we richting Denver, Colorado. We zullen daar een week lang in Estes-park verblijven, dicht bij de Rocky Mountains. We zullen daar naar een Rockies honkbal wedstrijd gaan.

Hopelijk kunnen we het goede weer nog even hier houden, ik blijf hier nog t/m juli. De toeristen gaan terug aan het einde van deze maand.

Jullie horen wel weer van mij als ik weer eens tijd krijg om een stukje te schrijven.

4 opmerkingen:

maaike zei

wat een ramptoeristen zijn het toch ook!!

Anoniem zei

Hoi Kay,

Fijn dat het zo'n lekker weer is. Houden zo. Hier nu ook rond de 25 graden. Heerlijk. Nog heel veel plezier in de U.S.A. Groetjes aan je ouders.

Groetjes van Swan en Robin

Kay zei

We zijn nu in Estes park, Colorado. Ze genieten heel erg, en ik natuurlijk ook. Zijn al naar een honkbal wedstrijd van de Colorado Rockies geweest in Denver. Het weer is beetje wisselvallig maar we overleven het wel. Jullie moeten de groetjes hebben van mn ouders.
Groetjes Kay!

Anoniem zei

Hoi Kay.

Je vader is weer op kantoor, maar heeft helemaal geen zin om te werken. Hij heeft het Super naar zijn zin gehad. Is al zijn verhalen aan iedereen aan het vertellen.

Nog veel plezier.
Groetjes,
Robin